Η υπερβολική ταχύτητα ευθύνεται για το 1/3 του συνόλου των ατυχημάτων ή δυστυχημάτων που σημειώνονται στους δρόμους, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του τομέα μεταφορών του ΟΟΣΑ, με αποτέλεσμα τα όρια ταχύτητας να συνδέονται άμεσα με τη θνησιμότητα και τους σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαία.
Αστικό δίκτυο
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του τομέα μεταφορών του ΟΟΣΑ, καταρρίπτεται η λανθασμένη εντύπωση πως εάν πατήσουμε το γκάζι λίγο παραπάνω περιορίζουμε το χρόνο της μετακίνησής μας. Είναι αποδεδειγμένο ότι η παρουσία φαναριών και διασταυρώσεων δεν επιτρέπει τη μείωση του χρόνου μετακίνησης στην πόλη, ακόμη κι αν αυξήσουμε την ταχύτητα του αυτοκινήτου, ενώ η δυνατότητα ενός αυτοκινητόδρομου σε αστική περιοχή δεν ξεπερνά τα 70 χλμ./ ώρα.
Υπεραστικό δίκτυο
Λόγω των υψηλών ταχυτήτων που αναπτύσσονται, τα τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν στο υπεραστικό οδικό δίκτυο έχουν τις δυσμενέστερες επιπτώσεις. Στην Ελλάδα, περίπου το 1/3 των νεκρών σε τροχαία ατυχήματα είναι από ατυχήματα στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο.
Τηρείτε πάντα τα όρια ταχύτητας του δρόμου.
Βεβαίως, η ταχύτητά σας θα πρέπει να είναι πολύ χαμηλότερη από τα όρια ταχύτητας σε περίπτωση που:
- Υπάρχουν έργα στο δρόμο
- Υπάρχουν πεζοί, ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές
- Οι καιρικές συνθήκες είναι κακές
- Ο φωτισμός είναι κακός